U dětí, které ve školce a v jeslích patří k nejmladším, se dramaticky zvyšuje riziko rozvoje ADHD.
Americká studie zveřejněná v The New England Journal of Medicine k tomuto závěru dospěla na základě záznamů předškolních zařízení o 400 000 dětí narozených v USA v letech 2007 až 2009. Podle údajů z nich se ukázalo, že děti, které do nich nastupují už v 11 měsících, mají o 34 % vyšší pravděpodobnost vzniku ADHD. Důvodem není, že by skutečně trpěly tímto postižením, ale to, že jejich mozek je jednoduše nezralý a neumí se se zátěží vyrovnat. Podobné závěry přinesly již předchozí výzkumy, takže autoři studie vyjádřili překvapení, že daný problém vůbec ještě existuje. Přesvědčivost výsledku dokazují čísla.
Zdroj: Layton TJ et al. Attention Deficit–Hyperactivity Disorder and Month of School Enrollment. November 29, 2018 N Engl J Med 2018; 379:2122-2130
DOI: 10.1056/NEJMoa1806828